انتخابات براى کشور مایه‌ى آبروست
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 152821
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:اهمیت انتخابات,اهمیت انتخابات در نگاه رهبر معظم انقلاب,

 

انتخابات براى کشور مایه‌ى آبروست

انتخابات به عنوان «مظهر آزادی ملت در تعیین سرنوشت خود» و مهمترین وسیله برای اجرایی کردن آرمان ها و آرزو های یک ملت، از چنان اهمیتی برخوردار است، که می تواند در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد و در همه‌ی مسائل مهم کشور تأثیر بگذارد.



أین عمار، سرویس سیاسی
 

انتخابات به عنوان «مظهر آزادی ملت در تعیین سرنوشت خود» و مهمترین وسیله برای اجرایی کردن آرمان ها و آرزو های یک ملت، از چنان اهمیتی برخوردار است، که می تواند در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد و در همه‌ی مسائل مهم کشور تأثیر بگذارد.

همچنین رای مردم به عنوان یک رکن مشروعیت بخش نظام اسلامی در کنار عدالت، تقوا و مشروعیت الهی حاکم شرع، بیش از پیش گواه اهمیت حضور و رای مردم است.

در ادامه به «اهمیت انتخابات» از نگاه رهبر فرزانه ی انقلاب خواهیم پرداخت.

 

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست.

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشى نیست. پایه‏ى نظام ما همین انتخابات است. یکى از پایه‏ها، انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانى و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‏سالارى، عامل پایدارى ملت ایران است. این‌که شما توانسته‏اید در طول این سى‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‏ى اساسى به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌هاى گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشى از مردم‏سالارى دینى است.(1/1/88)


انتخابات، فقط یک پدیده‌ى سیاسى نیست.

انتخابات، آن نقطه‌ى اساسى وصل افکار و آراى مردم به بدنه‌ى نظام اجرایى است.

 انتخابات، فقط یک پدیده‌ى سیاسى نیست. انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایى و اقتدار ملى براى یک کشور است.(26/11/78)


انتخابات براى کشور مایهى آبروست

انتخابات براى کشور مایهى آبروست، مایهى افتخار است. همه مراقب باشند که انتخابات مایهى بىآبروئى براى کشور نشود؛ آنطورى که در سال 88 یک عدهاى سعى کردند انتخابات را مظهر اختلافات وانمود کنند، جنجال سیاسىِ طبیعىِ انتخابات را تبدیل کنند به یک فتنه؛ که البته ملت ایران در مقابلش ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد، ملت در مقابل آن خواهد ایستاد.(24/7/91)


 حضور مردم پایه های نظام را مستحکم میکند

در هر کار خیرى باید سرعت گرفت؛ «و سارعوا الى مغفرة من ربّکم» یا «فاستبقوا الخیرات». به سوى کارهاى خیر باید سبقت گرفت و پیش رفت.

ملت باید به عنوان یک تکلیف و یک حق شرکت کند.ملت ایران، شرکت در انتخابات را یک فریضه و یک عمل واجب بداند.

 به نظر من مسئله‏ى اول در انتخابات، مسئله‏ى انتخاب این شخص یا آن شخص نیست؛ مسئله‏ى اول، مسئله‏ى حضور شماست. حضور شماست که نظام را تحکیم می‌کند، پایه‏هاى نظام را مستحکم می‌کند، آبروى ملت ایران را زیاد می‌کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنى‏ها زیاد می‌کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه و فساد و فتنه منصرف میکند. این یک مسئله‏ى بسیار مهم است؛ پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.(22/2/88)

 یکى از مسائل، همین مسئله‌ى نقش مردم و حضور مردم است - این خیلى چیز بااهمیتى است - که یکى از مظاهر عمده‌ى آن، انتخابات است.(6/12/88) 
 

حضور شما، پایه‌هاى انقلاب را محکم مى‌کند

(همچنین) انتخاب فرد اصلح و داراى تقوا و تدبیر براى مقام مهم ریاست جمهورى - که در قانون اساسى جدید، داراى اختیارات وسیع در اداره‌ى کشور است - وظیفه‌یى شرعى و عقلى و انقلابى است، و کوتاهى در این امر یا در حضور در پاى صندوقهاى رأى، خسارتهاى جبران‌ناپذیرى به بار خواهد آورد. حضور شما، پایه‌هاى انقلاب را محکم مى‌کند و به مدیران آینده‌ى کشور، جرأت و قدرت کار مى‌بخشد و آینده را تضمین مى‌کند.(23/4/68)


شأن والاى انتخابات

 اگر انتخابات - همچنان که بحمداللَّه در گذشته همین‌طور بوده است - با حضور مردم، با اراده‌ى مردم، با آزادى کامل مردم و انتخاب آزادانه‌ى آنها انجام بگیرد، و بخصوص اگر ان‌شاءاللَّه در این انتخاب، حداکثر آگاهى از سوى مردم به کار برود، تا این‌که افراد صالح و شایسته و حقیقتاً حایز شأن نمایندگى این ملت عظیم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامى مى‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدفهاى خود در حرکت است. این، نقش انتخابات و شأن والاى انتخابات است.(27/9/1370)


حفظ عزّت و شوکت کشور به این وابسته است

 نمى‌شود ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ بعد نتیجه‌ى انتخابات احیاناً آن‌طور که ما مى‌پسندیم، نشود؛ سپس بگوییم چرا نشد! بله، وقتى انسان شرکت نکند، همین است. همه باید شرکت کنند؛ این یک وظیفه است؛ هم وظیفه‌ى اسلامى است، هم وظیفه‌ى میهنى و ملى است و حفظ عزّت و شوکت کشور به این وابسته است، هم وظیفه‌ى سیاسى است - کسانى که فهم و تشخیص سیاسى دارند، وظیفه دارند وارد شوند - هم وظیفه‌ى اخلاقى است؛ حقوق مردم اقتضاء مى‌کند که در این میدان وارد شوند. کارهایى که باید در این کشور انجام گیرد، اقتضاء مى‌کند که انسان در این میدان وارد شود. انتخابات را مغتنم بشمارید و قدر بدانید و در آن شرکت کنید؛ حادثه‌ى بسیار مهمّى است.(28/2/80)
 

دخالت دادن نظر مردم و رضاى عامه

در نظام جمهورى اسلامى، انتخابات یک امر واقعى است؛ یک چیز شکلى و صورى نیست. اینجور نیست که بخواهیم از دیگران تقلید کنیم؛ که چون دیگران به نام دموکراسى انتخابات دارند، ما هم انتخابات داشته باشیم؛ نه، انتخابات یک امر واقعى است براى دخالت دادن نظر مردم و رضاى عامه؛ همانى که در فرمان معروف امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) به مالک اشتر هست که: رضاى عامه را بر سُخط خاصه ترجیح بده، و نترس از سُخط خاصه به خاطر رضاى عامه.(26/12/88)
 

مشت محکمى به دهان دشمن

همان عروسکهاى خیمه‌شب‌بازىِ همیشگى در رسانه‌هاى دنیا به کار افتادند که این انتخابات را بى‌رونق کنند. من عرض میکنم؛ عرض کردم، باز هم تکرار میکنم: حضور مردم در انتخابات میتواند کشور را پیش ببرد، از شر دشمن محفوظ و مصون نگه دارد؛ دشمن را در توطئه‌هاى خودش دچار تزلزل و تردید بکند؛ دشمن را وادار به عقب‌نشینى کند. انتخابات پرشور، مشت محکمى به دهان دشمن است.

خدا با شماست، خدا با شماست. «من کان للَّه کان اللَّه له»  وقتى ملت در راه خدا حرکت میکند، خدا به او کمک میکند، سنتهاى الهى به او کمک میکنند. دلهاى مردم دست خداست. این عزم و اراده‌هاى راسخ، مصنوع ید قدرت الهى است و ان‌شاءاللَّه خداى متعال در این انتخابات هم به این مردم کمک خواهد کرد.(26/11/90)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: